Rychlost internetu - měření a reklamace
ČTÚ vydal brožuru s podrobným přehledem pro všechny spotřebitele, kteří si chtějí ověřit, zda jim jejich poskytovatel služby přístupu k internetu dodává služby skutečně v takové kvalitě, jak udává ve smlouvě.
V přehledné brožuře spotřebitelé naleznou celou řadu důležitých informací: • Jaké údaje nyní musí poskytovatelé uvádět ve svých smluvních podmínkách • Jak si změřit rychlost internetu a na co si při měření dát pozor • Jaký je postup při podání reklamace kvality služby u poskytovatele a případně námitky proti jejímu vyřízení u ČTÚ • Vzor textu reklamace i případné námitky proti jejímu vyřízení a kontakty na příslušná pracoviště ČTÚ
Brožuru naleznete na stránkách ČTÚ zde.
Zákazníci, hlídejte si: Co musí být ve smlouvě ke službě přístupu k internetu
U přístupu v pevném místě musí být ve smlouvě či smluvním dokumentu uvedena maximální rychlost, dále běžně dostupná rychlost, která by měla být k dispozici 95 % času a nesmí být stanovena nižší než 60 % rychlosti inzerované, a minimální rychlost, ne nižší než 30 % rychlosti inzerované. V případě mobilního přístupu k internetu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat o odhadované maximální rychlosti. Ať již u pevného, či mobilního přístupu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat o tom, co je velká trvající a velká opakující se odchylka a jaký je vliv velkých odchylek a výpadků služby na výkon práv spotřebitelů.